Projekt V ŠOLI ČEBEL
Mentorice: Andreja Berlot Koncut, Marica Faletič, Mateja Širca
OBISK ČEBELARJA IN OPAZOVANJE ČEBELNJAKA NA ŠOLSKEM VRTU
V petek, 20. 5. 2022, na svetovni dan čebel, so nas obiskali trije lokalni čebelarji na šolskem vrtu. Povedali so nam, kako je sestavljena čebelja družino, kako čebele živijo in nabirajo sladko medičino in nektar, iz katere nastane med. Videli smo z belo piko označeno matico. Ogledali smo si notranjost čebelnjaka in poslušali brenčanje čebel. Preizkusili smo čebelarsko obleko. Čebelarji so nam pokazali tudi postopek, kako pridobivajo med, nazadnje smo se z njim še posladkali.
SLIKANJE NA TEMO ČEBELA
PRI GLASBENI VZGOJI SMO POSLUŠALI PESEM ČEBELAR IN OB NJEJ PREPEVALI.
VZGOJA RASTLINE
Postopek vzgoje sadike je od nas zahteval več časa. Meseca marca smo v skupni lonec posejali paradižnikova semena. Pridno smo jih zalivali in čez nekaj časa so začela kaliti. Ko so sadike dovolj zrasle, smo jih posadili v lonček. Počakali smo še nekaj dni, da se je sadika utrdila. Ob svetovnem dnevu čebel je vsak učenec odnesel sadiko domov na domači vrt, kjer bodo lahko čebelice s cvetov nabirale sladko medičino.
TRADICIONALNI SLOVENSKI ZAJTRK
Novembra smo imeli v šoli Slovenski tradicionalni zajtrk ter tako spoznavali pomen zdrave, lokalne ali doma pridelane hrane.
Besedilo pripravila: Mateja Širca
no images were found
Projekt STARA IGRAČA ZA NOVO IGRO
V decembru smo se z učenci 2.a razreda pogovarjali o preživljanju prostega časa, igračah in igrah. Pogovarjali smo se, kaj naredijo z igračo s katero se ne igrajo več: ali jo komu podarijo ali pa jo enostavno vržejo v smeti.
Učence in starše, preko elektronske pošte, sem seznanila s projektom stara igrača za nov začetek, ki so jo zelo dobro sprejeli. Že v istem tednu so učenci v šolo začeli prinašati igrače s katerimi se niso več igrali, a so bile še vedno uporabne. Skupaj smo jih polagali v vrečke, ki smo jih oštevilčili. Takšne »paketke« smo dali pod razredno smreko, ki je krasila učilnico. Zadnji dan šole v letu 2021 so učenci vlekli listke s številkami iz vrečke in na tak način dobili novo – staro igračo.
Učenci so:
- spoznavali pomen obdarjanja,
- ponovne uporabe,
- pomen praznikov,
Učencem je bil projekt zelo všeč in dobro je bil sprejet tudi s strani staršev
Mentorica: Andreja Berlot Koncut
no images were found
Projekt OTROŠTVO PODAJA ROKO MODROSTI
Na Osnovni šoli Frana Erjavca smo izvedli projekt z glavnim ciljem sodelovanja med generacijami, med mladimi in starejšimi. Oddelek šestošolcev šole se je odločil, da stopi v proces dopisovanja s Centrom starejših Notranje Gorice. Učenci so bili prvi, ki so napisali pismo v začetku novembra. V začetku decembra so prejeli odgovor. Bili so presenečeni nad tem, da so imeli njihovi dopisovalci, ki pripadajo starejši generaciji malo drugačno pisavo, črke so bile oblikovane drugače, kot so jih navajeni, zato so nekateri pri branju potrebovali pomoč. Nekateri pisma niso dobili, kar smo tudi pričakovali, saj so višje sile, ki posežejo vmes, kot je na primer bolezen, težave pri sami logistični izpeljavi projekta, saj kdaj kdo pismo izgubi, založi. Seveda so bili ti učenci ob tem žalostni in razočarani, vendar smo spregovorili tudi o tem. Ti učenci so se vseeno odločili, da bodo napisali še eno pismo in razveselili še enega prebivalca v domu za ostarele. Za božič smo izdelali novoletne voščilnice in se naučili kako zapišemo voščilo. Zadnje pismo so učenci v dom za ostarele poslali v aprilu 2022.
Svoje vtise o projektu so zapisali tudi stanovalci v domu: »Naši stanovalci so v preteklem letu dobili nove prijatelje iz Osnovne šole Frana Erjavca Nova Gorica. Učenci so se s svojo učiteljico precej pogovarjali o starosti, procesu staranja in življenju starejših. Zato so v pismih nanje naslovili različna vprašanja že v preteklem letu. Stanovalci so jim z veseljem odpisali. Otroci so se modrosti starejših razveselili in jim tokrat v času velikonočnih praznikov poslali voščila z dobrimi željami.«
Nujno je, da šole sledijo napredku tehnologije in pripravljajo otroke za vstop v svet, vendar je pomembno, da ne zavržemo nekaterih tradicionalnih izobraževalnih metod, ki se morda zdijo zastarele, vendar so pomembne za otrokov razvoj. Projekt medgeneracijske izmenjave pisem je povezal dve generaciji, da sta se učili ena od druge in da se med njima razvijanje strpnost in prijateljstvo.
Upamo, da se stkane prijateljske vezi ne prekinejo tudi v naslednjem šolskem letu.
Mentorica: Valentina Batagelj
no images were found
Projekt OD PŠENIČKE DO POTIČKE
Mentorice: Andreja Berlot Koncut, Marica Faletič, Mateja Širca
NARAVOSLOVNI DAN – OBISK KMETIJE PETROVI V NARINU
Učenci drugih razredov OŠ Frana Erjavca smo se v tednu otroka odpravili na kmetijo Petrovi v Narin, kjer smo izvedli načrtovan naravoslovni dan Od zrna do kruha. Ob pomoči gospoda Darka smo spoznali veliko kmetijskih pripomočkov povezanih s setvijo in žetvijo. Spoznali smo žetev nekoč – od zrna do moke. Učenci so se v nekaterih veščinah preizkusili. Sproti so si spoznanja beležili na učni list, saj so slišali mnogo neznanih besed, ki jih danes skoraj ne uporabljajo več. Iz prostora, kjer so bili razstavljeni stari kmetijski stroji za obdelovanje pšeničnih polj ter vsa potrebna oprema za pridobivanje moke iz zrnja, smo se preselili v hišico, ki je opremljena tako, kot v starih časih.
Učenci so si nadeli predpasnike z vzorčki iz preteklosti. Sledila je delavnica peke kruha v krušni peči. Otroci so navdušeno naštevali sestavine, ki jih potrebujemo za kruh. Zamesili smo testo. Nazadnje so iz štruce velikanke oblikovali vsak svoj hlebček. Hlebčke je gospodinja Majda spekla v krušni peči. Medtem ko se je kruh pekel, smo si ogledali še staro hišo in se veliko naučili o življenju nekoč. Ko je bil kruh pečen, smo dobili vsak svoj slastno dišeči hlebček in se zadovoljno odpravili na avtobus, ki nas je peljal nazaj v Novo Gorico.
RAZLIČNE DEJAVNOSTI TEKOM ŠOLSKEGA LETA MED POUKOM
Tudi pri nekaterih šolskih predmetih smo z različnimi drugimi dejavnostmi spoznavali stare običaje in ljudska izročila.
GLASBENA UMETNOST
Pri glasbeni umetnosti smo se naučili ljudska plesa Ob bistrem potoku je mlin in polko. Prepevali smo različne ljudske pesmi, kot so Izidor ovčice pase, Marko skače, Mi muzikantje smo, Rasla je jelka, Lepa Anka kolo vodi in druge.
SLOVENSKI JEZIK
Pri uri slovenščine smo poslušali pravljico Svetlane Makarovič Pekarna Miš Maš.
Reševali smo tudi uganke o kruhu ter spoznali nekatere pregovore, v katerih je omenjen kruh.
TRADICIONALNI ZAJTRK
Novembra smo imeli v šoli Slovenski tradicionalni zajtrk ter tako spoznavali pomen zdrave, lokalne ali doma pridelane hrane.
STARI PREDMETI
Nazadnje smo se sprehodili skozi preteklost, v čas otroštva naših babic in dedkov. Zbirali smo predmete, ki so jih nekoč uporabljali in prinašali v šolo. Učenci so pojasnila o uporabi predmetov poiskali pri dedkih in babicah ter predmete predstavili sošolcem.
Stare predmete smo pri likovni umetnosti narisali. Tako so nastale slike z uporabo oglja in črne kave. Pri uri spoznavanja okolja pa oblikovali vprašalnik o prehrani v otroštvu dedkov in babic. Zanimalo nas je tudi, kakšno malico so imeli v šoli. Ko so vsi učenci izvedli anketo, smo jo skupaj pri pouku analizirali.
Besedilo pripravila: Mateja Širca
Projekt EX TEMPORE, 24. 5. 2022
31. EX TEMPORE OŠ ŠEMPAS V OKVIRU PROJEKTA UNESCO na temo30 let osamosvojitve Slovenije s podnaslovom Lepa si Slovenija
V torek, 24. 5. 2022 so učenke v likovnem krožku in v petek, 27.5. 2022 na Ex tempore Kostanjevica ustvarjale zanimive vedute svojega kraja in s tem sodelovale na razstavi na spletni strani OŠ Šempas v spletni galeriji pod Ex tempore, kjer si izdelke vseh sodelujočih šol lahko tudi ogledate.
Sodelovale so naslednje učenke:
NIKA ČEBRON in NEŽA SKRT, 4.C
SAŠA SEVER,
NUŠA VRABEC in
TAŠA VRABEC, 7.A ter
ANABELA NEMEC, 9.B (dve deli).
Mentorica: Gordana Štucin
no images were found
Projekt DAN EVROPSKIH JEZIKOV
V letošnjem 6. b razredu smo na začetku šolskega leta združili in obeležili dva pomembna dneva, in sicer dan evropskih jezikov, ki ga praznujemo 26. septembra, ter mednarodni dan maternih jezikov, ki ga praznujemo 21. februarja.
Učenci so se odločali zelo različno glede na njihove želje, interese in potrebe. Prav zato je prihajalo do različnih pogledov, zamisli in interpretacij. Nekatere skupine so se osredotočale predvsem na obeležitev dneva evropskih jezikov, druge so se odločale predvsem za obeležitev mednarodnega dneva maternih jezikov. Spet tretje so čutile enakovrednost vseh materinščin ter združile oba pomembna dneva v zavezujočo simbiozo. Tako so nastajali zelo različni izdelki. Potem, ko so učenci dokončali svoje izdelke, so jih tudi predstavili vsem sošolcem. Nekateri pa so hoteli svoje delo nadgraditi tako, da so svoje delo predstavili tudi drugim razredom.
Ena od skupin, ki bi jo želela izpostaviti, je prišla do zamisli, da je v Sloveniji nenazadnje slovenščina materinščina večini prebivalstva in da jo je zato najlepše obeležiti tako, da jo predstavimo, kako zveni pri branju. Tako se je porodila zamisel, da bi lahko članice skupine prebirale pravljice v prvem razredu in se o prebranem z učenci pogovarjale. Tako so izbrale vsaka svojo knjigo in se pripravile na branje ter na pogovor o knjigi. Še prej pa so pripravile plakat, ki je predstavljal njihovo zamisel. Tega so predstavile tudi sošolcem, pri tem pa pojasnile, da se mora glavnina njihove zamisli izvesti v razredu.
Mentorica: Mojca Batič Škarabot
no images were found
Projekt MOJA ŠOLA, MOJ KRAJ, SPOZNAJMO SE
V projektu MOJA ŠOLA, MOJ KRAJ, SPOZNAJMO SE so sodelovali učenci Osnovne šole Frana Erjavca Nova Gorica. Učenci so podrobneje spoznali naravno in kulturno dediščino Nove Gorice. Bili so pravi športniki in se povzpeli na Škabrijel (646 m n.m.v.), na Kostanjevico (Kapela), kjer je Frančiškanski samostan, cerkev in Škrabčeva knjižnica. Ker je naše mesto Nova Gorica mesto vrtnic in je vrtnica prisotna tudi v samem grbu mesta, je tukaj ravno v tem času odprt rožni vrt burbonk, ena izmed največjih zbirk v Evropi, kjer trenutno lepo cvetijo in kažejo vso lepoto, ki jo premorejo. Obiskali smo tudi Trg Evrope, trg med Novo Gorico in Italijo. Sprehodili smo se po Erjavčevi ulici, si ogledali kip Frana Erjavca, po katerem naša šola nosi tudi ime. Nismo smeli spustiti niti mostov nad reko Sočo, eden od njiju nosi ponosen naziv z najdaljšim kamnitim lokom na svetu. Vse fotografije so objavljene na spletni strani šole, kjer smo objavili tudi ppt predstavitev o naši šoli, ki letos obeležuje 40. obletnico. Na šole, s katerimi smo sodelovali v projektu, smo poslali razglednico Nove Gorice ter brošuro spominske sobe Frana Erjavca, ki jo imamo na šoli. Zadovoljni smo z vključitvijo v projekt, saj so učenci jutranje utrinke iz šole večkrat dopolnili skupaj s starši v popoldanskem času in za vikend, ko so skupaj obiskali te naravne in kulturne znamenitosti, ki jih imamo v Novi Gorici veliko in imajo za tako mlado mesto resnično velik pomen. Vsak izmed učencev, ki je pri projektu sodeloval se je naučil nekaj novega in spoznal vsaj kakšno dodatno zanimivost rojstnega kraja, ki je ključna za življenje ponosnega »Goričana«. Tudi v naslednjem letu bi se radi pridružili na projektu Moja šola, moj kraj, spoznajmo se, saj smo bili tako učenci kot učitelji nad projektom navdušeni.
Pri projektu smo sodelovali znotraj PB, vodja Tea Bevk, v projekt vključene še Lea Mozetič, Tamara Černuta in Dolores Štrukelj
no images were found
Projekt UNESCO IMA TALENT, 23.12.2021
Učenci 5. razredov smo 23. 12. 2021 imeli zabavno avdicijo UNESCO IMA TALENT, kjer so se nekateri učenci predstavili s svojim talentom. Predstavili so se v hitrostnem sestavljanju Rubikove kocke, plesu, vožji na rolki z metanjem žoge na koš, čarovniških trikih, igranju instrumentov, gimnastiki, izdelavi origamija in plesu mažoretk. Vsi kandidati so se odlično odrezali. V mesecu marcu se bosta Šana in Alin s plesno točko predstavili v polfinalu, kjer bo komisija izbrala 8 finalistov, 2 pa bodo z glasovanjem izbrali gledalci v dvorani. Konec meseca aprila pa se bo odvil veliki finale v Športni dvorani Trata. Držimo pesti za naše.

Projekt UČENEC POUČUJE, 4.11.2021
V mesecu oktobru se je kar nekaj učencev devetega razreda preizkusilo v vlogi učitelja. Letošnja tema projekta «Učenec poučuje« je bila Slovenija. Učenci so se s pomočjo navodil učiteljev samostojno pripravili na učno uro. Monika K. je v vseh devetih razredih prevzela učno uro z naslovom Podnebje v Sloveniji. Medtem ko so se ostali devetošolci Anabela N., Arabela B., Ana Kiara C., Taja M., Mile R. in Mark V. preizkusili v vlogi učitelja pri petošolcih in tako pri predmetu družba obravnavali temo Lega Slovenije.
Nekaj njihovih komentarjev:
V veliko veselje mi je bilo sodelovati v tem projektu. Temo podnebje Slovenije in podnebne spremembe v prihodnosti sem predstavila 9. razredom. Vloga učitelja je zelo zahtevna, potrebno je veliko zbranosti in fleksibilnosti, a bilo je zabavno in veliko novega sem se naučila.
Monika Krsteva, 9.B
Znotraj projekta »Učenec poučuje« sva poučevala petošolce o legi Slovenije. Power Point in učni list sva naredila na računalniku po navodilih učiteljice. Učenci so bili zelo veseli in navdušeni nad najinim delom, saj sva uro zaključila s kvizom. Tudi midva sva se pri uri počutila prijetno in sproščeno.
Mile Ristov in Mark Volk, 9.C
Lepo je bilo igrati vlogo učitelja in se naučiti nekaj novega. Če bi bila možnost, bi se še enkrat rada srečala s to izkušnjo.
Arabela Breščak, 9.c
Predstavljati mlajšim razredom je bila neka nova izkušnja, v kateri sva se imeli zelo fajn. Pri kakšnih stvareh sva morali malo večkrat razložiti, drugače ni bilo nobenih težav. Učenci so pridno puslušali najino razlago snovi, nato pa so skoraj samostojno rešili učni list. Poučevanje mlajših razredov bi z veseljem še kdaj ponovili
Ana Kiara Curk in Taja Milenković, 9.C
Helena Cizej, šolska koordinatorica Unesca
Projekt MEJA, Cerje, 24.9.2021
V petek, 24.9., so se nekateri devetošolci udeležili Unesco projekt Meja – Naša preteklost in skupna evropska prihodnost, ki ga je organizirala Gimnazija Nova Gorica ob Pomniku braniteljem slovenske zemlje na Cerju.
Letošnje srečanje je bilo posvečeno počastitvi 30.obletnice samostojne in neodvisne Slovenije. V družbi evropskih poslancev (Ljudmile Novak, Milana Brgleza in Klemna Grošlja) ter Lojzeta Peterleta smo odprli ne malokatero vprašanje o EU in o sami poti osamosvajanja naše države.
V drugem delu srečanja pa so naši devetošolci skupaj s profesorji in dijaki Gimnazije Nova Gorica sodelovali še v različnih delavnicah od bioloških terenskih vaj pa vse do literarno-zgodovinske delavnice.
Šolska koordinatorica UNESCO šol, Helena Cizej
Še nekaj izjav sodelujočih devetošolcev:
Preživeli smo prekrasen dan na Cerju. Do tja smo se pripeljali z avtobusom, pričakale pa so nas gospe, ki so nam podarile kruh z soljo kot znamenje dobrodošlice. Vsak se je lahko po svoji želji odločil za delavnico. Me tri smo se odločile za biološko delavnico. Tako smo spoznale različne vrste rastlin od užitnih do strupenih (mali jesen,hrast,šparglji ) ter različne vrste živali. In še eno taborniško za na konec: čim bolj greš proti jugu tem bolj strupene živali so v prostoru (kače, pajki, škorpijoni).
Neja, Neža in Emili (9.b)
Mednarodni dan miru na Cerju mi je bil zelo všeč. Na zgodovinskih delavnicah smo se v družbi srednješolcev veliko naučili o 1.svetovni vojni na Krasu in načinu življenja vojakov. Hodili smo po poti miru do spomenika Kažipot zgrajenega v čast VII. korpusa. Vodič nam je razložil pomen poti miru ter pomen spomenika. Na spomeniku je bilo postavljenih nekaj praznih granat, ki so jih od konca 1.svetovne vojne do danes našli domačini na kraških tleh.
Delavnice so bile poučne, zanimive in zabavne. Komaj čakam na še kakšno!
Monika , 9.b
Sam sem se udeležil delavnice z bivšim evropskim poslancem Lojzetom Peterlejem, ki je odgovarjal na postavljena vprašanja nekaterih dijakov o evropskih in globalnih tematikah ter opisoval svoje izkušnje v času dela. Delavnica je bila zelo zanimiva in se je je bilo vredno udeležiti.
Jaša, 9.b.