Program nadaljnje vzpostavitve IKT infrastrukture v vzgoji in izobraževanju

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

Nadomeščanja in urniki

Maj 2019
P T S Č P S N
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ni dogodkov

Erjavčeva soba

Na šoli imamo od marca 2012 spominsko sobo Frana Erjavca.

 

Več informacij si lahko preberete v zgibanki, ki jo najdete TUKAJ.

 

Za sprehod po Erjavčevi virtualni poti kliknite na spodnjo sliko.

 

Števec obiskov

Danes247
Včeraj1006
Ta teden4249
Ta mesec18990
Skupaj2342638

Ta spletna stran uporablja piškotke za upravljanje prijav, navigacije, statistike in ostale funkcije. Z brskanjem po strani se strinjate, da zabeležimo piškotke v vašem računalniku.

Oglejte si dokument o EU Direktiva o zasebnosti piškotkov.

Spletnih piškotkov niste sprejeli. Svojo odličitev lahko tudi razveljavite.

Sprejeli ste spletne piškotke. Svojo odločitev lahko tudi razveljavite.

Program nadaljnje vzpostavitve IKT infrastrukture v vzgoji in izobraževanju

Cilj operacije je izboljšanje kompetenc in dosežkov mladih ter večja usposobljenost izobraževalcev prek večje uporabe sodobne IKT pri poučevanju in učenju. Vzgojno-izobraževalnim zavodom se sofinancira izgradnja brezžičnih omrežij in nakup IKT opreme, razvija se e-storitve in e-vsebine.

www.eu-skladi.si


 

Ena od dejavnosti društva Tačke pomagačke je tudi izvajanje programa R.E.A.D. - (Reading Education Assistance Dogs). To je licenčni program registriran pri  Intermountain Therapy Animals USA. Je svojstven program, ki pomaga otrokom izboljšati bralne in komunikacijske sposobnosti s pomočjo posebne metode: otrok bere psu. V  društvu smo program poimenovali Beremo s tačkami. Izvajajo  ga terapevtski pari (psi s svojimi vodniki), ki so za to delo še dodatno usposobljeni. V njihovi družbi je branje vznemirljivo in nekaj posebnega. Bolj ko je branje zabavno in sproščujoče, večje je otrokovo zanimanje.

Pes je čudovit prijatelj pri branju, saj pomaga pri sprostitvi, pozorno posluša, ne sodi, ne kritizira ali se smeji, dovoljuje otroku, da bere v svojem lastnem ritmu.

Pri otrocih, ki berejo psu, je pogosto opazen napredek na mnogih področjih. Postanejo boljši bralci, pozabijo na svoje omejitve pri branju, prebrano besedilo lažje razumejo in se o njem pogovarjajo. Ko se sprostijo, so tudi samozavestnejši, kasneje imajo manj težav z branjem pred vrstniki. Tako postanejo tudi socialno spretnejši, manj ranljivi, lažje se vključujejo v druge dejavnosti. Zaradi prijetne izkušnje z veseljem posegajo po novih knjigah.

Povzeto po http://www.tackepomagacke.si/terapevtski_programi/beremo_s_tackami_read/

Kako poteka program R.E.A.D. v 1. razredu, si lahko ogledate na priloženih fotografijah. Učenci po dejavnosti poročajo:

»Lepo mi je, ko me Mini posluša.«

»Smešno mi je, ko Mini zaspi, ko berem.«

»Srce mi bije umirjeno, ko me Mini posluša pri branju.«

»Jaz bi vsak dan bral Mini.«

»Se mi zdi, da se mi ne zatika, če je Mini pri meni.«

»Vesel sem, ker mi na koncu Mini da petko. To pomeni, da sem dobro bral.«

»Me ni strah brat na glas, če me posluša Mini.«

Učenci 1.a in Sonja Radikon Bratina

 

Mini je večkrat prisotna pri uri matematike. Računanje lahko vadimo na različne načine. Reševanje vaj v zvezke ali delavne liste je precej monotono in se ga učenci hitro naveličajo. Učenje v obliki igre pa predstavlja za učence sprostitev in zabavo. Učne vsebine utrjujejo brez prisile in bolj sproščeno. Prisotnost psa dodatno vpliva na motiviranost, sproščenost in igrivost. Pozitivne izkušnje krepijo učenčevo samopodobo in samozavest. Ob psu, ki ga ne kritizira, učenec spozna, da zmore in zna.

Sonja Radikon Bratina

Petkovi uri likovne umetnosti smo tokrat izpeljali malo drugače. Učenci so si najprej natančno ogledi in opazovali Mini, ki je pridno in potrpežljivo ležala na mizici. Po pripravi likovne podlage in likovnih pripomočkov, je sledilo likovno ustvarjanje. Kaj je nastalo, si lahko ogledate v priloženih fotografijah.

 

V Minini družbi smo izpeljali didaktične igre za utrjevanje velikih tiskanih črk oziroma glasov (»Jaz imam »B«… Kdo ima »H«?«…). Urili smo tudi pozornost, poslušanje in branje. Na Minino ovratnico smo pripeli mošnjiček z besedami, izžrebano besedo smo prebrali in jo postavili pod ustrezno sličico. Prebrali smo kratek bralni list z Mininim opisom.

Ura je bila igriva, zabavna in poučna.

Učenci 1. razreda, učiteljica Sonja in Mini

Ure matematike z Mini so pestre in zanimive. Učenci so motivirani za reševanje nalog. Za pravilno rešene naloge so učenci nagrajeni z Minino petko.

 

Tokrat je Mini s svojo prisotnostjo in aktivnostjo popestrila uro športa. Po ogrevanju in gimnastičnih vajah je sledil poligon z elementi naravnih oblik gibanja. Nekatere vaje je demonstrirala Mini, nekatere pa učiteljica. Mini je učence spremljala ob poligonu in jih opazovala. Njena prisotnost je še dodatno motivirala učence za pravilno in hitro izvajanje nalog.

Ob koncu ure so učenci vprašali in povedali:

»Bomo še kdaj imeli športno z Mini?« (Rina)

»Bilo je zabavno!« (vsi)

»Mini hitro teče, tudi jaz bi tako hitro tekel.« (Ian)

»Všeč mi je bilo, ker je bila z mano, ko sem telovadil in tekel. Me je gledala.« (Enej)

»Mini nas ima rada in mi jo imamo tudi radi.« (Nikolina S.)

Učenci 1.a in učiteljica Sonja

Po letih trdega dela je skupina vzgojno-izobraževalnih delavcev, ki so tudi vodniki terapevtskih psov, v sodelovanju s strokovnjaki Zavoda  RS za šolstvo ustanovila Mrežo Šolski pes. Kot je zapisano na https://sites.google.com/view/mreza-solski-pes/uvod Mreža Šolski pes združuje vzgojno-izobraževalne ustanove, ki v svoje delo redno vključujejo delovanje šolskega psa. Delo je sistematično, načrtovano, dokumentirano in evalvirano. Zasnovano je tudi v skladu s Konceptom odprtega učnega okolja. (povzeto po spletni strani Mreža Šolski pes)

Sporočamo, da izpolnjujemo vse pogoje za članstvo. Osnovna šola Frana Erjavca Nova Gorica je postala članica Mreže Šolski pes. Več  lahko preberete na:

https://sites.google.com/view/mreza-solski-pes

Sodelujemo s prostovoljnim društvom Tačke pomagačke, ki ima ustrezno strokovno usposobljene vodnike in pse za terapevtsko delo.

Z nami sodeluje terapevtski par Sonja Radikon Bratina in Mini. Skoraj vsak torek je psička Mini prisotna eno šolsko uro v 1. razredih. Motivira  jih pri šolskem delu.

Cilji, ki smo si jih zadali v šolskem letu 2017/18 so:

  • motivirati učence za športne dejavnosti,
  • oblikovati pristen, čustven in spoštljiv odnos do živali in narave,
  • oblikovati pozitivne vedenjske vzorce,
  • zmanjševati strahove,
  • razvijati empatijo,
  • telesni kontakt z živim bitjem,
  • povečati koncentracijo in pozornost.

Sonja Radikon Bratina, članica mreže in strokovna delavka

Danes nas je obiskala psička Mini. Mini je terapevtski pes iz društva Tačke pomagačke. Najprej nas je povohala, ogledala si je prostor in popila vodo. Ker je Mini majhna, jo je vodnica Sonja postavila na klop, da smo lahko poslušali bitje njenega srčka. Preizkusili smo se v vodenju psa na povodcu. Ker smo bili poslušni, nam je Mini dala tačko. Komaj čakamo, da nas Mini spet obišče.

Luka, Sara, Asmira, Žak, Žan, Adrian, Anže, Maj

Naše izjave:

»Mini je lepa.« (Adrian)

»Mini ima zelo mehko dlako.« (Asmira)

»Zelo hitro ji bije srčke.«(Žak)

»Mini je hitra.«(Luka)

»Mini je hodila v pasjo šolo in veliko zna.«(Anže)

V torek nas je 3. šolsko uro obiskala terapevtska psička Mini iz društva Tačke pomagačke. Vodnica Sonja nas je podučila o pravilnem, spoštljivem in odgovornemu  odnosu do psa, oz. do vseh živali. Predstavila nam je delo Slovenskega društva za terapijo s pomočjo psov Tačke pomagačke. Člani društva skupaj s svojimi psi obiskujejo različne ustanove. Društvo, ki je bilo ustanovljeno leta 2007, je humanitarno, nepridobitno združenje fizičnih oseb in deluje v javnem interesu. Člani društva so prostovoljci, včlanjeni  tudi v Slovensko mrežo prostovoljskih organizacij. Ponosni so, ker opravljajo koristno in plemenito delo.

Imeli smo  možnost, da smo poslušali in primerjali bitje našega in pasjega srca. Ugotovili smo, da imeti doma psa ni tako enostavno, je odgovorno in skrbno opravilo.

Učenci 4.a razreda

Skoraj vsak torek nas na šoli obišče psička Mini. V torek, 28. 11. 2017, smo z njo določali  prvi glas v besedi, iskali smo besede na isti začetni glas ter določali vse glasove v dani besedi. Ura z Mini je bila zanimiva, zabavna in poučna.

Učenci 1.A razreda

V torek smo učenci 1.A razreda odšli na sprehod po mestu. Ponovili smo pravila varne hoje v cestnem prometu. Pri tem nam je pomagala psička Mini, ki dobro pozna pravila v prometu.

Izjave učencev:

Eva: »Pri vsakem prehodu za pešce se je Mini ustavila, mi smo pogledali levo, desno in še enkrat levo. Ko smo se prepričali, da je cesta prazna, smo skupaj prečkali cesto.«  

Enej: »Mini je hodila v pasjo šolo in tam se je naučila pravil.«

Tilen: »V prometu se držimo pravil, da se ne zgodi nesreča.«

Neža: »Lepo je bilo peljat Mini na sprehod.«

Denis: » Če gori rdeča luč, počakamo na pločniku, da zagori zelena luč.«

Astrid: » Da smo bolj vidni, nosimo rumene rutke.«

učenci 1.A razreda